Friday, December 25, 2009

sucikan hati pasti sinar menjelma...

Assalamualaikum,moga sume chat wal'afiat di bawah lembayung rahmat ilahi...
...."Sucikan hati pasti sinar menjelma"...antara lirik lagu yg slalu aku dgr...walaupun ianya hanya sekadar lagu, tapi tahniah pada penulis lagu ni sbb berjaya mencuit hati aku dgn makna yg tersurat dan tersirat..

Macam mn yer nk sucikan hati??..mm, orang slalu kata bila hati kita baik, sumenye akan terluah pada riak wajah kita.. Mula lah ada org kata, 'sejuk mata aku memandang si ct tu'..msti pernah dgr kan??

Aku slalu berfikir mcm mn yer nk sucikan hati?? mcm mn yer kawan?? yang aku tahu, pastinya dgn hati yg suci, jiwa kan mnjadi tenang.. bila jiwa tenang, alamtnya bahagialah hidup kita.. sape xnak kan kehidupan bahagiakan??

Terlintas pulak 1 equation: ( hati suci + jiwa tenang = hidup bahagia)...Satu kehidupan yang aku slalu idamkan, tp masih terkapai2 mencari...hurm, mcm mn yer cara2nya??

Kali ni, aku tinggalkan dgn 1 persoalan, moga kita dapat sama2 berfikir sejenak.. Teringat 1 hadis nabi:

Rasulullah saw pernah bersabda " berfikir sesaat lebih baik daripada ibadah setahun"..

Sama2 kita fikirkan yer, dan nantikn next post sy, mungkin telah ku temu salah satu caranya..i/allah..

k,have a nice day..assalamualaikum..


No comments:

Post a Comment